Blog

QUAN UNS PORTAMONEDES AMB ÀNIMA EM PROVOQUEN UNA PROPOSTA

Mai sabrem qui va ser abans l’ou o la gallina veritat? Doncs el mateix em pregunto jo quan el material m’inspira una nova proposta o la proposta es materialitza en un nou material que ha despertat la meva inspiració de somni lleuger. Aquests portamonedes teixits per les mans delicades de la Neus la mare d’una

EL PAS DE LA DIVISIÓ DE DUES XIFRES MANIPULATIVA A L’ALGORISME ESTÀNDARD.

https://youtu.be/UAyvCZnpcrs Aquest vídeo pretén donar resposta a la demanda que em fan alguns mestres davant el desig de no trencar la vivència que els infants hant tingut amb el material de base 10 i el pas a l'abstracció de la resolució de l'algorisme estàndard.Per poder seguir aquesta narració de passos que reprodueixen les imatges i

QUAN LES FRACCIONS PRENEN FORMA DINS DE LES MESURES

La fracció és la representació numèrica que ens pot expressar, en determinats contextos, la quantitat referent a la part d’una unitat. De manera molt unànime, guiats per la nostra experiència escolar i promoguts per la bibliografia disponible, mostrem als infants una imatge d’unitat lligada a la figura del cercle o altres figures geomètriques regulars. Quan

Escola d’estiu SENDA 2019

DESITJANT QUE PEL CURS 2020 EN NEIXI UN ALTRA EDICIÓ. La programació de l’Escola d’Estiu que es prepara i es mima fins al darrer detall des de SENDA vol oferir un ampli ventall de petites formacions que aborden recursos i transformacions necessàries per a caminar cap a un acompanyament dels infants cada vegada més i

El pas de la divisió manipulativa a l’algorisme estàndard

https://youtu.be/hV5YX9CX6io Aquest vídeo pretén donar resposta a la demanda que em fan alguns mestres davant el desig de no trencar la vivència que els infants han tingut amb el material de base 10 i el pas a l’abstracció de la vivència amb algorismes estàndards. A banda que el currículum de primària demana aquest tipus de

El pas de la multiplicació manipulativa a l’algorisme estàndard

https://youtu.be/GtUvMV0SSNU Aquest vídeo pretén donar resposta a la demanda que em fan alguns mestres davant el desig de no trencar la vivència que els infants han tingut amb el material de base 10 i el pas a l’abstracció de la vivència amb algorismes estàndards. A banda que el currículum de primària demana aquest tipus de

El pas de la resta dinàmica manipulativa a l’algorisme estàndard

https://youtu.be/b1uLAE5-9bM Aquest vídeo pretén donar resposta a la demanda que em fan alguns mestres davant el desig de no trencar la vivència que els infants han tingut amb el material de base 10 i el pas a l’abstracció de la vivència amb algorismes estàndards. A banda que el currículum de primària demana aquest tipus de