Blog

MONOGRÀFIC EN LÍNIA LA MATEMÀTICA AL CICLE MITJA:

 “Infusió de rooibos amb taronja i anís estrellat”                 12, 19, 26 DE JUNY de 16:30 a 18:30 ESSÈNCIA... I aquests dies en que cuidar-se i cuidar-nos està estrictament unit a quedar a casa i no relacionar-nos, de la manera que estem acostumats, em veig empesa a emprar una nova forma de seguir formant a

MONOGRÀFIC EN LÍNIA LA MATEMÀTICA AL CICLE INICIAL

Infusió d'hibiscos amb canyella                 11, 18 ,25 DE JUNY de 16:30 a 18:30 ESSÈNCIA... I aquests dies en que cuidar-se i cuidar-nos està estrictament unit a quedar a casa i no relacionar-nos, de la manera que estem acostumats, em veig empesa a emprar una nova forma de seguir formant a les mestres i els

MONOGRÀFIC EN LÍNIA LA MATEMÀTICA AL SEGON CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL

“Infusió camamilla amb un toc de llimona”                 9, 16, 23 DE JUNY de 16:30 a 18:30 ESSÈNCIA... I aquests dies en que cuidar-se i cuidar-nos està estrictament unit a quedar a casa i no relacionar-nos, de la manera que estem acostumats, em veig empesa a emprar una nova forma de seguir formant a les

MONOGRÀFIC EN LÍNIA LA MATEMÀTICA AL CICLE SUPERIOR:

 “Infusió de te verd amb regalèssia i farigola ”                 19,21,26 DE MAIG de 16:30 a 18:00 ESSÈNCIA... I aquests dies en que cuidar-se i cuidar-nos està estrictament unit a quedar a casa i no relacionar-nos, de la manera que estem acostumats, em veig empesa a emprar una nova forma de seguir formant a les

PARAULES SOBRE EL PENSAMENT LÒGIC A PRIMÀRIA

Amb aquesta entrada vull inspirar dins de les vostre aules la presència d’un microespai permanet dedicat al pensament lògic al llarg de tota la Primària. Crear un petit racó cuidat que aculli propostes mimades de lògica i posa-hi el vostre batec perquè sigui un racó estimat pels vostres alumnes. En funció de la proposta que

LA GEOMETRIA DE LES FORMES AMB VOLUM I LES PLANES

Durant temps ens ha acompanyat una idea molt acotada de la geometria simplificada al reconeixement d’algunes formes regulars planes amb nom propi com el quadrat, el rectangle, el triangle i el cercle així com el reconeixement  d’altres formes amb volum com el  cub, el prisma, l’esfera i la piràmide. Amb aquests propòsit els infants amplien

HISTÒRIES MATEMÀTIQUES

Una historia és una narració que a partir de les paraules porta la imaginació de qui la rep a un món d’imatges on contextualitza les escenes que el narrador descriu. És aquesta la filosofia on assentarem els problemes matemàtics que oferirem als infants.   Els problemes matemàtics són històries amb un final obert que demanen

LA MÀQUINA TRANSFORMADORA DE QUANTITATS

Vaig descobrir la màgia de la màquina transformadora dins del GAMAR però no va ser fins que la vaig reproduir per acompanyar als infants que realment me’n vaig adonar de la profunditat on es podia arribar creant uns fonaments sòlids on recolzar l’estructura de les frases matemàtiques referents al càlcul de la suma i de

CINTES DE LONGITUD AMB UNITATS NO CONVENCIONALS

Quina longitud té això...? Les primeres mesures de longitud es recomana que es facin prenent com a referència unitats no convencionals i propers als infants ja que el concepte centímetre i metre és molt abstracte i poc palpable per l’infant de 3 a 7 anys. A més a més si proposem una mesura de longitud

MIRANT EL MÓN PROPER I LLUNYÀ AMB LES ULLERES DE L’ESTADÍSTICA

Vull dedicar aquesta entrada a escriure i reflexionar sobre tres possibles propostes estadístiques que podríem tenir en els diferents ambients o aules podent-les actualitzar en el temps oferint contextos totalment nous i interessants. Oferir a l’estadística i a la probabilitat un espai permanent dins de l’aula és cuidar la imatge plural que abraça del món