Blog

LA GEOMETRIA DE LES FORMES AMB VOLUM I LES PLANES

Durant temps ens ha acompanyat una idea molt acotada de la geometria simplificada al reconeixement d’algunes formes regulars planes amb nom propi com el quadrat, el rectangle, el triangle i el cercle així com el reconeixement  d’altres formes amb volum com el  cub, el prisma, l’esfera i la piràmide. Amb aquests propòsit els infants amplien

HISTÒRIES MATEMÀTIQUES

Una historia és una narració que a partir de les paraules porta la imaginació de qui la rep a un món d’imatges on contextualitza les escenes que el narrador descriu. És aquesta la filosofia on assentarem els problemes matemàtics que oferirem als infants.   Els problemes matemàtics són històries amb un final obert que demanen

LA MÀQUINA TRANSFORMADORA DE QUANTITATS

Vaig descobrir la màgia de la màquina transformadora dins del GAMAR però no va ser fins que la vaig reproduir per acompanyar als infants que realment me’n vaig adonar de la profunditat on es podia arribar creant uns fonaments sòlids on recolzar l’estructura de les frases matemàtiques referents al càlcul de la suma i de

CINTES DE LONGITUD AMB UNITATS NO CONVENCIONALS

Quina longitud té això...? Les primeres mesures de longitud es recomana que es facin prenent com a referència unitats no convencionals i propers als infants ja que el concepte centímetre i metre és molt abstracte i poc palpable per l’infant de 3 a 7 anys. A més a més si proposem una mesura de longitud

MIRANT EL MÓN PROPER I LLUNYÀ AMB LES ULLERES DE L’ESTADÍSTICA

Vull dedicar aquesta entrada a escriure i reflexionar sobre tres possibles propostes estadístiques que podríem tenir en els diferents ambients o aules podent-les actualitzar en el temps oferint contextos totalment nous i interessants. Oferir a l’estadística i a la probabilitat un espai permanent dins de l’aula és cuidar la imatge plural que abraça del món

QUAN UNS PORTAMONEDES AMB ÀNIMA EM PROVOQUEN UNA PROPOSTA

Mai sabrem qui va ser abans l’ou o la gallina veritat? Doncs el mateix em pregunto jo quan el material m’inspira una nova proposta o la proposta es materialitza en un nou material que ha despertat la meva inspiració de somni lleuger. Aquests portamonedes teixits per les mans delicades de la Neus la mare d’una

EL PAS DE LA DIVISIÓ DE DUES XIFRES MANIPULATIVA A L’ALGORISME ESTÀNDARD.

https://youtu.be/UAyvCZnpcrs Aquest vídeo pretén donar resposta a la demanda que em fan alguns mestres davant el desig de no trencar la vivència que els infants hant tingut amb el material de base 10 i el pas a l'abstracció de la resolució de l'algorisme estàndard.Per poder seguir aquesta narració de passos que reprodueixen les imatges i

QUAN LES FRACCIONS PRENEN FORMA DINS DE LES MESURES

La fracció és la representació numèrica que ens pot expressar, en determinats contextos, la quantitat referent a la part d’una unitat. De manera molt unànime, guiats per la nostra experiència escolar i promoguts per la bibliografia disponible, mostrem als infants una imatge d’unitat lligada a la figura del cercle o altres figures geomètriques regulars. Quan