Blog

UN CONTE NUMÈRIC SENSORIAL INVENTAT

Hi havia una vegada en un poblet situat més enllà del mar i de les muntanyes més corbes del planeta. Hi vivien els personatges més famosos i coneguts del nostre món. Els trobem dibuixats per totes bandes: en els nostres llibres, en el teclat del telèfon, en les entrades de les cases, sota la sola

MONOGRÀFIC EN LÍNIA LA MATEMÀTICA AL CICLE SUPERIOR:

 “Infusió de te verd amb regalèssia i farigola ”                 Actualment no hi ha dates planificades ESSÈNCIA... I aquests dies en que cuidar-se i cuidar-nos està estrictament unit a quedar a casa i no relacionar-nos, de la manera que estem acostumats, em veig empesa a emprar una nova forma de seguir formant a les mestres

PARAULES SOBRE EL PENSAMENT LÒGIC A PRIMÀRIA

Amb aquesta entrada vull inspirar dins de les vostre aules la presència d’un microespai permanet dedicat al pensament lògic al llarg de tota la Primària. Crear un petit racó cuidat que aculli propostes mimades de lògica i posa-hi el vostre batec perquè sigui un racó estimat pels vostres alumnes. En funció de la proposta que

LA GEOMETRIA DE LES FORMES AMB VOLUM I LES PLANES

Durant temps ens ha acompanyat una idea molt acotada de la geometria simplificada al reconeixement d’algunes formes regulars planes amb nom propi com el quadrat, el rectangle, el triangle i el cercle així com el reconeixement  d’altres formes amb volum com el  cub, el prisma, l’esfera i la piràmide. Amb aquests propòsit els infants amplien

HISTÒRIES MATEMÀTIQUES

Una historia és una narració que a partir de les paraules porta la imaginació de qui la rep a un món d’imatges on contextualitza les escenes que el narrador descriu. És aquesta la filosofia on assentarem els problemes matemàtics que oferirem als infants.   Els problemes matemàtics són històries amb un final obert que demanen

LA MÀQUINA TRANSFORMADORA DE QUANTITATS

Vaig descobrir la màgia de la màquina transformadora dins del GAMAR però no va ser fins que la vaig reproduir per acompanyar als infants que realment me’n vaig adonar de la profunditat on es podia arribar creant uns fonaments sòlids on recolzar l’estructura de les frases matemàtiques referents al càlcul de la suma i de

CINTES DE LONGITUD AMB UNITATS NO CONVENCIONALS

Quina longitud té això...? Les primeres mesures de longitud es recomana que es facin prenent com a referència unitats no convencionals i propers als infants ja que el concepte centímetre i metre és molt abstracte i poc palpable per l’infant de 3 a 7 anys. A més a més si proposem una mesura de longitud