Blog

VA DE PÀRQUINGS AMB COTXES I FURGONETES

Aquesta proposta és per jugar amb cotxes, furgonetes i pàrquings.   Cal preparar unes làmines de diferents formes on hi hagi  representat un nombre de places de pàrquing diferents.   Oferirem una làmina (pàrquing) a cada infant i els preguntarem quantes places de pàrquing té el seus pàrquings.    En tot moment que es planteja

TRES PROPOSTES AMB EL GEOPLÀ

El geoplà és un dels materials matemàtics que més abunda dins de les escoles de primària junt amb els tangrams i els cossos geomètrics. Curiosament tots tres materials de geometria... Possiblement perquè tot i que històricament ha estat un dels blocs de continguts menys desplegat i valorat, les mestres s’han permès el “luxe” de mostrar-la

MEMORITZANT TAULES DE MULTIPLICAR AMB EL RUSC D’ABELLES

A l’aula els alumnes han treballat amb diversos materials la creació de les seves taules de multiplicar i dividir. La manipulació els ha fet vivenciar els diferents resultats a través de càlculs unitaris (Taulells Montessori) amb càlculs compactes (Regletes Numèriques) amb imatges mentals (Cercles Waldorf), etc. En aquest punt del camí, on la comprensió ja

OMPLINT TUBS D’ASSAIG

Qui em segueix en la xarxa Social d’Instagram pot ser reconeix el material d’aquesta proposta. Jo el vaig comprar sabent amb total certesa que vindria a mi una proposta matemàtica pels infants de primària que els oferís una vivència sobre el volum. Sento que moltes vegades m’és més fàcil oferir vivències de massa i de

MIRANT EL MÓN PROPER I LLUNYÀ AMB LES ULLERES DE L’ESTADÍSTICA AL CICLE MITJÀ.

Vull dedicar aquesta entrada a escriure i reflexionar sobre una possibles proposta estadística que podríem tenir a l'ambient o aula podent-la actualitzar en el temps oferint contextos totalment nous i interessants. Oferir a l’estadística i a la probabilitat un espai permanent dins de l’aula és cuidar la imatge plural que abraça del món matemàtic. Si

ORDENAR I CLASSIFICAR… AQUESTA VEGADA VA DE TAURONS

Qui ja em coneix, a través dels meus escrits en aquesta web, pot intuir que tots els contextos de biologia em vinculen amb els meus primers estudis acaronant el meu passat. M'encanta que la matemàtica s'abraci aquesta altra àrea del coneixement. Aquesta vegada va de taurons. Aquestes meravelloses criatures que vinculades en el nostre imaginari

MIRANT LA ILLETA DELS 9 EDIFICIS

Abans d’escriure cap paraula voldria anunciar que la proposta que us vull presentar és una modesta copia d’un material que vaig descobrir al Museu de les matemàtiques a Cornellà. No és cap invenció personal. Deixada clara l’autoria desconeguda, ho sento, us explico cosetes... Els policubs és un material fantàstic per inspirar-nos propostes de geometria tridimensional

MIRANT EL MÓN PROPER I LLUNYÀ AMB LES ULLERES DE L’ESTADÍSTICA AL CICLE SUPERIOR

Vull dedicar aquesta entrada a escriure i reflexionar sobre una possibles proposta estadística que podríem tenir a l'ambient o aula podent-la actualitzar en el temps oferint contextos totalment nous i interessants. Oferir a l’estadística i a la probabilitat un espai permanent dins de l’aula és cuidar la imatge plural que abraça del món matemàtic. Si

ANGLES ALS FEIXOS DE LLUM D’UNES LLANTERNES MÀGIQUES

Si busques a la Viquipèdia la paraula angle trobaràs una definició extensa i plena de matisos sobre aquest concepte... “En geometria, un angle és una figura geomètrica formada per dues semirectes d’origen comú (el vèrtex de l’angle). També s’anomena angle la regió compresa entre aquestes semirectes. La magnitud de l’angle és la “quantitat de rotació”

No hi ha extensions per instal·lar o activar. <a href="%1$s" title="Return to the Dashboard">Return to the Dashboard</a>