Novament em trobo escrivint una entrada inspirada per les vostres demandes i desitjos.
Abans de les vacances d’estiu una mestra em va contactar per privat demanant-me per propostes on treballar les hores, el rellotge analògic i el rellotge digital… Quan vaig entrar a la web i vaig obrir i rellegir l’entrada, redactada al 2015, al moment ja havia llençat l’entrada a la paperera de l’escriptori de la web.
Brindo perquè els anys a part de regalar-me arrugues a la pell també em permeten arrugar tot allò que ja no em representa.
Vaig contestar a la mestra dient que m’emportava el seu desig de vacances i li assegurava que li dedicaria una entrada
Ja fa anys que aquesta col·lecció de rellotges analògics fets amb unes fotocòpies i unes vetes boniques formen part dels meus recursos per desplegar les habilitats de lectura del temps.

Acompanyant-los us vull mostrar dues propostes diferents desplegades per dos blocs de passos i els seus corresponents fulls de registre.
Proposta I

Cada infant rep quatre rellotges (o els escull entre els que més li agraden de dins de la caixeta) i segueix la investigació proposada pel bloc de passos.
PAS 1: Demana l’ordre dels rellotges des del que s’ha aturat abans al que s’ha aturat més tard.

Aquest pas es simplifica si valoren només una volta de dotze hores… pel contrari altres respostes podrien ser correctes.
També els podem acotar la lectura dels rellotges considerant la segona volta del dia. Aquesta indicació faria que l’escriptura en format digital sigui més complexa de les 13h a les 24h
PAS 2: Els demana l’escriptura en català del rellotge que s’ha aturat més aviat.

PAS 3: Els demana l’escriptura en format digital del tercer rellotge situat en l’ordre marcat en el primer pas.
PAS 4: Els fa pintar la quantitat de quarts d’hora que han passat entre el temps que indica el segon rellotge (mirant l’ordre establert en el primer pas) i el rellotge que s’ha aturat més tard.

Com podeu veure els passos fan que tots quatre rellotges participin en un moment determinat de la proposta desplegant l’habilitat de lectura en català, d’escriptura digital i del càlcul del temps.
Per aquesta proposta utilitzo rellotges que marquen l’hora en punt o en quarts exacte per a facilitar la resposta del quart pas.
Proposta II

Cada infant rep un rellotge (o l’escull entre els que més li agraden de dins de la caixeta) i segueix la investigació proposada pel bloc de passos.
PAS 1, 2: Demana escriure l’hora del rellotge en català i transcriure-la al format digital.

PAS 3, 4, 5: Els demana càlculs de temps endavant (dues hores més enllà i dos quarts d’hora després) i enrere (fa vint minuts).

Per aquesta proposta qualsevol dels rellotges són bons. La dificultat augmenta, evidentment, si s’ofereixen rellotges on l’agulla dels minuts es troba entre els quarts.
Desitjo haver estat inspiració per al vostre fer delicat dins de les aules.